Plakat-odder Se mere her: Plakat-odder

PRESSEMEDDELELSE

Billeder og Bikes på Pakhuset i Odder

Et usædvanligt samarbejde har set dagens lys i Odder. Motorcykelklubben MC Østjyderne og KUNSTgruppen DJURS er gået sammen om at skabe en anderledes Påskeudstilling på Pakhuset i Odder.

Billedkunstnerne Kate Sandberg og Annelise Bugge Lund fra KUNSTgruppen DJURS indtager væggene i den store sal med landskabs- og byabstraktioner, hestebilleder og landskaber i sprudlende farver, krydret med keramiske værker på gulvet.  MC Østjyderne kører hele 7- 8 flotte motorcykler i stilling, og de pryder midtergangen i salen fra Skærtordag til Påskelørdag.

Ideen til fællesudstillingen Billeder og Bikes opstod i Pakhusets bestyrelse, der kunne se muligheder i at føre de to grupper sammen i en usædvanlig og anderledes Påskeudstilling. MC Østjyderne og KUNSTgruppen DJURS var straks med på ideen, der nu bliver til en spændende udstilling i Påsken.

Medlemmer af MC Østjyderne og udstillerne fra KUNSTgruppen DJURS vil være til stede på ferniseringen Skærtorsdag, så der bliver rig mulighed for at få en hyggelig snak om både Billeder og Bikes.

Alle er velkomne til den fælles fernisering Skærtorsdag, den 2. april. fra 13-17. Udstillingen er herudover åben Langfredag, Påskelørdag og 2. Påskedag fra 10-16. Påskesøndag er udstillingen lukket.

KUNSTgruppen DJURS viser også kunst i Pakhusets café nu og i de kommende måneder. Netop nu udstiller Vibeke Nilars og Annelise Bugge Lund. I Påsken udstiller Vibeke Nilars og Ulla Philbert i caféen og efter Påske udstiller Ulla Philbert og Nina Barrett.

KUNSTgruppen DJURS har faktisk tidligere udstillet i Odder på KunstVærket, så de aktuelle udstillinger bliver et godt og glædeligt gensyn med en aktiv kulturby.

Pakhusets adresse er Banegårdsgade 5, 8300 Odder.

KUNSTgruppen DJURS og MC Østjyderne opstod begge i 2008.

KUNSTgruppen DJURS består af mere end 30 kunstnere og kunsthåndværkere fra Djursland og opland.
Gruppen arbejder på at fremme forståelsen af kunst, kunsthåndværk og kunstneriske værdier gennem udstillinger, foredrag, kurser, kunstnerbesøg og ekskursioner.
Se kunstnerprofiler mm. på www.kunstgruppendjurs.dk

MC Østjyderne består af godt 20 medlemmer, der mødes tit for at køre sammen til træf og på andre fællesture. Klubbens formål er at dyrke en fælles interesse for motorcykler.
Se mere på www.mcøstjyderne.dk